Manual for the Xtended Mod for X3: Reunion HUD Mod X2 HD Mod HUD Mod The changes from Pind for SCS Allows the player to capture other races' stations, either through docking or using a Transporter Device. Increase of Trade Dock storage-capacity Really simple mod, title says it all, really. It does increase the storage-capacity of all player-owned trade docks. Whether it works with already existing player-owned TDs is not confirmed, but it surely works with newly built ones. With the modification, a TD will be able to store up to 100 PACs, 186 1MJ-shields, 20 firestorm torpedoes, 15.000 ECells, 10.000 Cahoonas, etc. This sort of increase with every ware you put into the dock. The only file changed is the Globals.txt. The only value changed is the one in the fourth line counting from the end (now a 3 instead of a 0). Putting a 2 into there would mean that TDs will have a storage-capacity of a M-sized station, putting 5 in there will make it have a storage-capacity of a L-sized station. By the way: The increase in storage capacity will also happen with player-owned Equipment Docks. ;) It's a very very simple mod I threw together in some seconds after we discussed about the uselessness of TDs in the Egosoft DevChat. Credit goes to Sereniti for bringing up the topic, UniTrader and laux for testing and confirming that it works, I helped developing the idea and packed the mod as well as put it online. Praise, critique and general feedback is always welcome. :) Handelsstation-Lagerkapazitäterhöhung Vor ein paar Minuten sind wir im DevChat auf die Nutzlosigkeit von Handelsstationen zu sprechen gekommen. Naja, dann kam der Einfall, dass da mit TC doch so ein netter Parameter hinzugekommen ist - das Resultat ist dieser Miniaturmod. Was macht er? Er erhöht die Lagerkapazität aller Spielereigenen Handelsstationen und Ausrüstungsdocks. Ob es mit bereits existierenden funktionert, weiss ich nicht, aber mit neu aufgestellten (nach der Installation des Mods) funktioniert es bestimmt. Der Effekt ist, dass die Lagerkapazität für jede eingelagerte Ressource um einiges erhöht wird: Lager bei Multiplikator 3: 100 PBKs, 186 5 MJ-Schild, 20 Feuersturm-Torpedos, 15K EZ, 10K Cahoonas.... Dieser Multiplikator 3 wurde gesetzt (an Stelle von 0). Ein Multiplikator von 2 würde der Lagerkapazität einer Fabrik der Grösse "M" entsprechen, ein Multiplikator von 5 der Kapazität einer Station der Grösse L. Damit eignen sich Handelsstationen nun prächtig als Zwischenlager für Waren. Das ganze betrifft übrigens die Ausrüstungsdocks ebenso. Geändert wurde nur eine einzige Zahl in der Globals.txt (viertunterste Zeile) Wer sich also noch mehr Lagerkapazität einbauen will - dort einfach an die Stelle einer 3 eine höhere Zahl einsetzen. ;) Der Mod war eine Sekunden-Aktion - das Packen hat länger gedauert als das Erstellen. Dank geht an UniTrader und laux fürs Testen und Bestätigen und an Sereneti dafür, dass er uns auf das Thema gebracht hat. Ich habe nur den Mod gemacht, gepackt, hochgeladen und ein wenig bei der "Ausarbeitung" der Idee beigetragen. ^^ Lob, Kritik, Lob, Verbesserungsvorschläge, Lob und überschwängliche Bezeichnungen des Dankes sind natürlich (wie immer) willkommen. :D Boot Extension Mk2 Uses shield energy to power a boost engine increasing a ship's speed. Boost Erweiterung MK2 Als die Boost Erweiterung vor mehr als 10 Jahren eingeführt wurde, war es mit ihr möglich die Schildenergie anzuzapfen und mit ihr die Triebwerke zu übertunen. Es dauerte nicht lange, bis sich mehrere tödliche Unfälle ereigneten, die auf fliegen mit überhöhter Geschwindigkeit und ohne Schildenergie zurückzuführen sind. Daraufhin wurde diese Funktion durch ein Softwareupdate gesperrt und es konnte nur noch bis zur regulären Geschwindigkeit beschleunigt werden. Allerdings ist es Piraten kürzlich gelungen, diese Funktion durch einen Crack wieder zurückzubringen... Verwendung: -Die Boost Erweiterung muss installiert sein, die Boost Erweiterung MK2 funktioniert nur auf kleinen Schiffen (M3-M5, TP, TS) -Das Script wird über ein Hotkey aktiviert ("Boost Erweiterung MK2 Aktivieren") -Wenn der Hotkey gedrückt wird, Beschleunigt das Schiff über seine Geschwindigkeit hinaus, dazu wird Schildenergie zu den Triebwerken abgezweigt -Wird der Hotkey erneut gedrückt, wird die Beschleunigung abgebrochen und es wird versucht die aktuelle Schildenergie zu halten -Wenn die Schildenergie leer ist oder sie gehalten wird, reicht die Energie des Schildenergiegenerators nicht aus, um die Geschwindigkeit zu halten und die Geschwindigkeit reduziert sich langsam wieder -Wird der Hotkey wieder gedrückt oder die Geschwindigkeit ist wieder die Ursprungsgeschwindigkeit wird die Boost Erweiterung MK2 deaktiviert und es erfolgt ein Systemcheck, der ca. 20 Sekunden dauert. Während des Systemchecks kann die Boost Erweiterung MK2 nicht aktiviert werden. The Teladi Information Service (T.I.S.) is a service provided by the Teladi Trade Organisations Department of Intelligence, which offers valuable information for a certain fee. It can be bought in every Teladi Trade Station for about 150,000 credits. The user can request information on every tradable ware and ship in the universe. Edit: Reuploaded, because the previous link does not work when not being logged in into xdownloads. This small script will remove the need for crystals on Solar Power Plant. Of course you'll need to pay a lot of money for this feature. You'll need 10 million credits for a M SPP, 25 millions for a L and 50 millions for a XL one. A new command will appear in your station's menu called "Upgrade SPP to Xenon Technology", use it on a Solar Power Plant to upgrade it. The download contains 4 files, The 3 ALP scripts needed for every plugin and a t file to show how to load t files and add the description of the plugin for the players AL Menu For more info, please refer to https://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=234182 Als Kha'ak spielen / Play as a Kha'ak Add all ship blueprints to the PHQ Just a little script to add all blueprints to the Player Headquarters. Installation & Usage: Your PHQ should have blueprints of all ships now. Please note: This also includes ship types like ***UNDEFINED*** or Unknown Objects which are actually not meant for player hands. Uninstallation: Simply delete the file setup.X2I.addblueprints.xml from your X3 Reunion scripts folder. -------------------------------------------------- Alle Schiffsblaupausen zum HQ hinzufügen Ein kleines Script, um alle Schiffsblaupausen dem Spielerhauptquartier hinzuzufügen. Installation und Nutzung: Dein Hauptquartier sollte nun Blaupausen aller Schiffe enthalten. Beachte bitte, dass dies auch Schiffe, wie ***UNDEFINED*** oder Unbekanntes Objekt mit einschließt. Diese sind eigentlich nicht für den Spieler gedacht. Deinstallation: Einfach die Datei setup.X2I.addblueprints.xml aus dem X3 Reunion scripts-Ordner löschen. ============================= Pirate Guild: Intelligent Pirate Behaviours ============================= Plugin Description The goal of this plugin is to make the pirates a bit more intelligent and organized than in the vanilla games. Each Pirate Base will now behave on its own, buying new ships, raiding TS, capturing ships, invading sectors, buying improved Lasertowers, and much more. This plugin also include a communication system (called ECS) with pirate pilots allowing the player to speak with them using an hotkey, as in the Yaki Armada plugin. When the plugin starts, each pirate base will receive a random amount of money and some ships. Then, periodically (20-30 minutes), each pirate base will send an order. This order can be to buy wares, raid a TS to steal its cargo, capture a ship, weaken defenses in a sector, invade an enemy sector, to generate money, to buy lasertowers, to send a patrol, ... Pirate ships handled by the Pirate guild will be "blue" to the player, except those from a base which is red to you. Those ships will also be able to use their jumpdrive, and to stay under cover until they reach their target. Hostile / Neutral / Friendly Pirates When you start the plugin, it will send you an incoming question. It will allow you to set your initial relationship with pirate ships. Notice that the reputation evolve slowly. Pirates won't all suddently turn red when your relation will pass below a given point, it will take time. Key Features Compatibility: This plugin isn't compatible with the Friendly Pirate script (from TycHouse) as PG is already handling pirate/player relationship (making this script obsolete). If installed, it must be removed before installing Pirate Guild. Except for this detail, Pirate Guild should be compatible with all mods and known scripts i can think about. It doesn't need the game to be restarted from scratch and should be compatible with your savegame. IMPORTANT: Once the key is assigned, just press it when you've selected a Pirate ship that is less than 8km away. Enjoy!
XTM Manual English
Saturday, 17 February 2024 18:23 8.91 MB 240
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UI Modifications
0.1
;JuyTak Website Sunday, 13 August 2023 15:20 1.21 MB 203
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Xai Corporation AutoMining
2.3.3
;moggy2 Website Wednesday, 19 October 2022 15:41 Multilanguage 87.2 KB 227
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X2 The Threat HD Mod
1.0
Tuesday, 02 August 2022 01:30 151.68 MB 345
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No more muppets
1.0
;dertien Website Wednesday, 23 March 2022 21:18 Multilanguage 85.87 MB 290
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Moded Pure X HUD
1.0
;johnydlr Website Saturday, 05 February 2022 15:41 1.04 MB 485
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X3 AP Pind change for ScS
;Pind Tuesday, 22 June 2021 13:41 54.79 KB 482
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Station Boarding
1.1
;Mokunen Monday, 07 June 2021 00:18 33.05 KB 739
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Increase of Trade Dock storage-capacity
1.0
;enera Website Wednesday, 06 January 2021 16:49 Multilanguage 1.75 KB 464
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Boost Extension Mk2
;falcon55 Website Monday, 04 January 2021 19:59 Multilanguage 8.71 KB 361
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MK3 Improvement Reloaded, auto-repair patch
Saturday, 14 December 2019 13:34 24.76 KB 637
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Teladi Information Service (TIS) - X3AP compatibility
7.6
Written by ScRaT_GER.
v7.6: DrBullwinkle updated for AP3.x compatibility (changed tech ware)
;ScRaT_GER (DrBullwinkle update) Website Saturday, 30 November 2019 09:48 47.31 KB 497
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Anarkis Crystal Free SPP
1.02
;Serial Kicked Website Thursday, 13 June 2019 18:22 8.6 KB 919
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Tutorial: Creating an AL Plugin
1.0
;LV Website Saturday, 25 May 2019 13:41 English 4.75 KB 387
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X3TC/AP Accessibility
0.40
Website Sunday, 10 March 2019 20:58 English 31.56 KB 454
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Drone Retrieval
1.8
Compatible with X3TC 3.4 and XRM mod. Teleports Fighter Drones mk1, mk2 and Keris Drones within 5km to ship.
Wednesday, 27 February 2019 19:32 33.2 KB 477
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[Script] x3tc Space Object Transporter
1.6
Compatible with x3tc 3.4 and XRM mod. Teleports: Space Loot, Astronauts, Marines, Drones, Keris, Satellites, and Laser Towers.
Wednesday, 13 February 2019 15:44 16.37 KB 707
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Als Kha'ak spielen / Play as a Kha'ak
V3
;Xenon O Website Saturday, 05 January 2019 15:01 21.91 KB 451
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Add all ship blueprints to the PHQ / Alle Schiffsblaupausen zum HQ hinzufügen
1.0
;X2-Illuminatus Saturday, 28 April 2018 08:23 Multilanguage 986 B 648
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[AL PLUGIN] Pirate Guild: Intelligent Pirate Behaviours
v0.96
;Serial Kicked Website Tuesday, 10 April 2018 15:34 Multilanguage 456.55 KB 697
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