Overview Search Up
Category: THINK
Number of Subcategories: 5
Subcategories:
folder0BBS or Mission Scripts
Subcategories: 0
Files: 33
folder1MD
Subcategories: 0
Files: 3
folder2Utility or Library Scripts
Subcategories: 0
Files: 33
folder3Navigation Scripts
Subcategories: 0
Files: 10
folder4Ship Commands and Other scripts
Subcategories: 0
Files: 204
 
Downloads: 2
Author Trickmov
{author_url_text}
Date Thursday, 09 June 2016 10:55
File Size 82.28 KB
Download 479

STO v 1.72 (for X3: Reunion)

written by Trickmov 

 

 

Features:

  • here you can choose the factory-type and the amount of stations that are placed in your sectors 
  • you can buy tunings at your dock (activate it in AL-menu) 
  • your cash on your dock can have an interest rate (turn this on or off in AL-menu) 
  • your dock consumes (sells) wares that are in it (activate it in AL-menu) 
  • your dock scans the sector for new stations (activate it in AL-menu) 
  • fully XTM-compatible (use of terran TradeDocks possible, special XTM-stations make no problems) 
  • sector-analysis (also usable from HQ), with this you can calculate the production in a sector and so, which factory could be useful in this sector 
  • when overtaking Khaak-sectors, the respawning Khaak-ships are destroyed 
  • Solar powerplants have correctly working secondary resource crystals 
  • the trade dock in the sector Avarice makes no problems (detected correctly) 

 

For more information, please visit the script topic in the Egosoft forum here.


 

STO v 1.72 (für X3: Reunion)

geschrieben von Trickmov

 

Funktionen:

  • hiermit kann man bestimmen, welche und wieviele Fabriken in die eigenen Sektoren gebaut werden 
  • man kann Tunings an der Handelsstation kaufen (aktivierbar im AL-Menü) 
  • Das Guthaben auf der Handelsstation kann verzinst werden (aktivierbar im AL-Menü) 
  • Es können Waren aus dem Dock verbraucht (verkauft) werden (aktivierbar im AL-Menü) 
  • Die Handelsstationen scannen den Sektor nach neuen Stationen (aktivierbar im AL-Menü) 
  • voll XTM-kompatibel (Benutzung von terranischen Handelsstationen möglich, Extra-Stationen in XTM problemlos) 
  • Sektor-Analyse (auch vom HQ), hiermit kann man die Produktions-Raten eines Sektors berechnen und somit auch, welche Fabrik dort vielleicht sinnvoll wäre 
  • bei der Übernahme von Khaak-Sektoren werden die respawnenden Khaak-Schiffe zerstört 
  • spawnende Sonnenkraftwerke haben funktionierende Sekundär-Resource Kristalle 
  • die Handelsstation im Sektor Habgier macht keine Probleme (wird richtig erkannt) 

 

Weitere Informationen finden sich im Script-Thema im Egosoft-Forum hier.

 

Author Trickmov
Date Tuesday, 04 April 2017 15:20
Language  Multilanguage
File Size 223.07 KB
Download 639